Kim i Lagan

Kim har været en tur i Lagan, og fortæller:

– Den 29. og 30. august havde jeg fået udgangstilladelse fra hjemmet, og den tid skulle bruges i Sverige, nærmere bestemt Lagan. Jeg aftalte med en kammerat at mødes fredag morgen kl 5 hos ham og så køre i samme bil. Vi var ved Grönningen kl 7:30, og begyndte straks at fiske, da der var gang i vattenflöten. Efter et par timers fiskeri får Martin fisk, men den bliver desværre mistet efter 4-5 min. Fisken blev skudt til at ligge omkring de 5-6 kg. Nogle timer senere får jeg

fast fisk og efter en hyggelig fight kan jeg nette en laks på 1,85. Langt fra den største, men til gengæld fisk på årets første tur. Kort efter smider jeg en fisk i 4-5 kilos klassen. Der sker ikke mere den dag, og vi kører mod den lånte Campingvogn ved mørkets frembrud. Efter en hyggelig fiskedag, skal man selvfølgelig lige se en laksefilm fra Alaska, og så var det tid til at krybe til køjs. Kl 5 sharp ringer uret, vi skal ud og have de gode pladser, og vattenflöten starter kl. 7…..TROEDE VI!!! Nej igen pisser statskräft på os fiskere, og de venter med at sætte fuld sprøjt på til hen omkring middag. Dagen bærer tydeligt præg af at der har været lukket om natten, for fiskene er trukket tilbage i elven 🙁 Det lykkedes mig dog at få fisk på, en fin laks på omkring 6 kg kommer ind til mig efter 15 minutters sej fight, den er spejlblank og tromletyk, desværre sidder fluen solidt i halen, så det er en genudsætter, men jeg fik testet min nye stang som jeg lige havde modtaget i fødselsdagsgave dagen inden jeg tog afsted: den virker!!!

Gæt hvem der igen har fået udgangstilladelse i uge 39, og gæt hvor han står.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

2 Responses to Kim i Lagan

1. Ole Møller skriver:

Tak for historien Kim. Lidt æv, at den største var fejlkroget.