Om os

Holbæk og Omegns Lystfiskerforening består af ca. 50 personer, som sætter pris på at tage ud til fiskevande på hele Sjælland og få noget frisk luft – og fange nogle fisk! Vi hygger os med hinanden – og ved at være sammen i foreningen, har vi muligheden for at få bedre fiskefaciliteter og – oplevelser.

Vi kan lide at fortælle om vores forening. Derfor har vi blandt andet lavet lidt videoer på vores YouTube-kanal. Denne video er fra Lystfiskeriets Dag i 2012, hvor børnene er i højsæde:

Kysten
Vi fisker meget ved kysten, primært efter havørred. For at nævne nogle pladser, som vi kender rigtig godt: Asnæs, Røsnæs, Drøsselbjerg, Frølunde, Mandehoved (Stevns), Møn og selvfølgelig Isefjorden. Som en særlig lokal service kan du i løbet af vinteren og foråret følge issituationen nær Munkholmbroen på vores hjemmeside

Moserne, Tissø og Skarresøser i kommunen, nær Tølløse. Moserne rummer en fin bestand af gedder og aborre. I den største mose er der også en god bestand af karper i en størrelse, der kræver en god bremse på hjulet.

I foråret 2011 kom Holbæk og Omegns Lystfiskerforening med i bådsammenslutningen på Tissø. Det har givet nogle fantastiske fiskeoplevelser allerede indenfor de første par måneder:

Turene
Vi arrangerer i løbet af året fisketure i både fersk og saltvand. På turene er der rig mulighed for hyggeligt selskab, gode fangster og udveksling af gode ideer til fiskeriet. Vi fisker med det hele: multi, spin og flue. Du kan sagtens lære at kaste med fluestang eller multihjul sammen med os. Se mere i vores kalender.

Fiskehytten
På hagested tidligere skole, nuværende børnehave, har klubben lokaler på 1. sal. Vi mødes 1 onsdag i måneden kl. 19 fra september til april. Om sommeren mødes vi ude på fiskepladserne.

Er du interesseret i medlemskab eller har du spørgsmål, kan du få mere information ved at kigge her.